bip.gov.pl
RSS
A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 27.01.2010, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Załącznik do Uchwały Nr LII / 524/ 2010 Sejmiku Województwa Lubuskiego z dnia 14 czerwca 2010 r.

Regulamin

R E G U L A M I N O R G A N I Z A C Y J N Y
L U B U S K I E G O O Ś R O D K A D O R A D Z T W A R O L N I C Z E G O
W K A L S K U


Kalsk, marzec 2005 rok

ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA WSTĘPNE


§, 1. Regulamin Lubuskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Kalsku, zwany dalej &bdquo,Regulaminem&rdquo,, określa szczeg?łową strukturę organizacyjną oraz zadania poszczeg?lnych kom?rek organizacyjnych Lubuskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Kalsku, zwanego dalej &bdquo,Ośrodkiem&rdquo,, w tym:
1) zasady kierowania Ośrodkiem,
2) zadania wsp?lne dla dział?w, zespoł?w i stanowisk pracy,
3) Rada Społeczna Doradztwa Rolniczego,
4) strukturę organizacyjną,
5) organizację wewnętrzną i zakresy działania wchodzących w jego skład kom?rek organizacyjnych,
6) formy i metody kierowania pracą Ośrodka, zakres zadań i uprawnień kierownik?w kom?rek organizacyjnych oraz tryb pracy Ośrodka,
7) zasady i zakres udzielania upoważnień pracownikom Ośrodka,
8) właściwość w zakresie podpisywania dokument?w i pism,
9) zasady postępowania przy opracowywaniu akt?w normatywnych,
10) zasady planowania i programowania działalności Ośrodka,
11) zasady działalności kontrolnej Ośrodka
12) tryb realizacji wniosk?w i zaleceń pokontrolnych organ?w kontroli zewnętrznej.

§, 2. Ośrodek działa na podstawie:

1. Ustawy z dnia 22 października 2004 r. o jednostkach doradztwa rolniczego (Dz.U. Nr 251, poz. 2507).

2. Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie nazw i siedzib oraz ramowego statutu wojew?dzkich ośrodk?w doradztwa rolniczego (Dz.U. Nr 285, poz. 2866).

3. Zarządzenia Nr 1 Wojewody Lubuskiego z dnia 3 stycznia 2005 r. w sprawie nadania statutu Lubuskiemu Ośrodkowi Doradztwa Rolniczego w Kalsku.

4. Niniejszego Regulaminu.

§, 3. Terenem działania Ośrodka jest wojew?dztwo lubuskie.

ROZDZIAŁ II
ZASADY KIEROWANIA OŚRODKIEM

§, 4. Ośrodek jako państwowa jednostka organizacyjna posiadająca osobowość prawną prowadzi doradztwo rolnicze obejmujące działania w zakresie rolnictwa, rozwoju wsi, rynk?w rolnych oraz wiejskiego gospodarstwa domowego, mające na celu poprawę poziomu dochod?w rolniczych oraz podnoszenie konkurencyjności rynkowej gospodarstw rolnych, wspieranie zr?wnoważonego rozwoju obszar?w wiejskich, a także podnoszenie poziomu kwalifikacji zawodowych rolnik?w i innych mieszkańc?w obszar?w wiejskich.

§, 5. 1. Dyrektor Ośrodka kieruje realizacją zadań wymienionych w §, 6 przy pomocy dw?ch zastępc?w dyrektora, gł?wnego księgowego, kierownik?w dział?w i zespoł?w doradc?w.
W czasie nieobecności dyrektor każdorazowo wskazuje zastępcę dyrektora do pełnienia obowiązk?w podczas jego nieobecności.

2. Zastępca Dyrektora &ndash, kierownik Oddziału w Lubniewicach
1) kieruje zakresem powierzonych spraw i zadań podporządkowanych kom?rek organizacyjnych, określonych w niniejszym Regulaminie,
2) wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Dyrektora.

3. Zastępca Dyrektora:
1) kieruje zakresem powierzonych spraw i zadań podporządkowanych kom?rek organizacyjnych, określonych w niniejszym Regulaminie,
2) wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Dyrektora.

4. Gł?wny Księgowy kieruje całokształtem gospodarki finansowo-księgowej Ośrodka zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wykonuje zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Dyrektora.

§, 6. 1. W zakresie zastrzeżonym dla Dyrektora pozostają:
1) og?lne kierownictwo i nadz?r nad realizacją ustawowych zadań, kompetencji i uprawnień zastępc?w dyrektora, gł?wnego księgowego, kierownik?w dział?w i zespoł?w doradc?w,
2) reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz,
3) wnioskowanie do Wojewody Lubuskiego o powołanie i odwołanie zastępc?w dyrektora oraz wielkość ich wynagrodzenia,
4) zarządzanie mieniem Ośrodka,
5) wsp?łpraca z Radą Społeczną Doradztwa Rolniczego, zwaną dalej &bdquo,Radą&rdquo,, w sprawach realizacji zadań Ośrodka,
6) wnioskowanie do Wojewody Lubuskiego, po zasięgnięciu opinii Rady, o zatwierdzenie cennika określającego wysokość wynagrodzenia za wykonywane usługi,
7) wykonywanie określonych w przepisach prawnych czynności wynikających z funkcji Dyrektora i pracodawcy,
8) zapewnienie właściwej organizacji pracy i prawidłowego funkcjonowania Ośrodka,
9) reprezentowanie Ośrodka w postępowaniach sądowych i administracyjnych oraz sprawach wynikających z prawa pracy,
10) nadz?r nad kontrolą wewnętrzną w Ośrodku.

2. Dyrektor Ośrodka bezpośrednio kieruje i nadzoruje realizację zadań przez:
1) Zastępc?w Dyrektora,
2) Gł?wnego Księgowego i Dział Księgowości,
3) Kierownika Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń,
4) Dział Organizacji i Kadr.

§, 7. 1. Zastępca Dyrektora &ndash, Kierownik Oddziału w Lubniewicach kieruje, koordynuje i bezpośrednio nadzoruje realizację zadań z zakresu:
1) produkcji rolniczej,
2) ekonomiki i przedsiębiorczości,
3) rozwoju obszar?w wiejskich,
4) gospodarstwa wiejskiego i agroturystyki,
5) ekologii i ochrony środowiska,
6) wydawnictw i informacji,
7) księgowości w Oddziale,
8) bezpieczeństwa i higieny pracy w Oddziale,
9) administrowania i gospodarowania majątkiem w Oddziale,
10) inne zadania określone przez Dyrektora.

2. Zastępca Dyrektora &ndash, Kierownik Oddziału w Lubniewicach kieruje, koordynuje i bezpośrednio nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Zespoły w Oddziale w Lubniewicach, tj.:
a) Technologii Produkcji,
b) Rozwoju Obszar?w Wiejskich,
c) Ekonomiki i Przedsiębiorczości,
d) Ekologii i Ochrony Środowiska,
e) Gospodarstwa Wiejskiego i Agroturystyki,
f) Informacji i Wydawnictw,
2) Zesp?ł Administracyjno-Gospodarczy,
3) Zesp?ł Księgowości,
4) Powiatowe Zespoły Doradztwa Rolniczego w:
a) Gorzowie Wlkp.,
b) Międzyrzeczu,
c) Strzelcach Kraj.,
d) Słubicach,
e) Sulęcinie.

§, 8. 1. Zastępca Dyrektora w Kalsku kieruje, koordynuje i bezpośrednio nadzoruje realizację zadań z zakresu:
1) produkcji rolniczej i doświadczalnictwa
2) ekonomiki i przedsiębiorczości,
3) rozwoju obszar?w wiejskich,
4) gospodarstwa wiejskiego i agroturystyki,
5) ekologii i ochrony środowiska,
6) wydawnictw i informacji,
7) badań laboratoryjnych,
8) bezpieczeństwa i higieny pracy,
9) administrowania i gospodarowania majątkiem,
10)inne zadania określone przez Dyrektora.


2. Zastępca Dyrektora kieruje, koordynuje oraz bezpośrednio nadzoruje wykonywanie zadań przez:
1) Działy w Kalsku:
a) Technologii Produkcji i Doświadczalnictwa,
b) Rozwoju Obszar?w Wiejskich,
c) Ekonomiki i Przedsiębiorczości,
d) Ekologii i Ochrony Środowiska,
e) Gospodarstwa Wiejskiego i Agroturystyki,
f) Informacji i Wydawnictw,
g) Laboratorium,
h) Administracyjno-Gospodarczy,
2) Powiatowe Zespoły Doradztwa Rolniczego w:
a) Krośnie Odrzańskim,
b) Nowej Soli,
c) Świebodzinie,
d) Zielonej G?rze z siedzibą w Sulechowie,
e) Żaganiu,
f) Żarach z siedzibą w Lubsku,
g) Wschowie.


§, 9. 1. Gł?wny Księgowy kieruje, koordynuje oraz bezpośrednio nadzoruje realizację zadań w zakresie obsługi finansowo-księgowej Ośrodka.

2. Gł?wny Księgowy kieruje, koordynuje i bezpośrednio nadzoruje realizację zadań wykonywanych przez Dział Księgowości.

§, 10 1. Kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń koordynuje i bezpośrednio nadzoruje realizację zadań z zakresu metodyki doradztwa i szkoleń w Ośrodku, pełniąc obowiązki Zastępcy Kierownika Oddziału w Lubniewicach .

2. Kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń kieruje, koordynuje i bezpośrednio nadzoruje realizację zadań wykonywanych przez Dział Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń, wykonując jednocześnie zadania związane z powierzonymi obowiązkami Zastępcy Kierownika Oddziału w Lubniewicach .


§, 11. Zastępcy Dyrektora , Gł?wny Księgowy i Kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń wykonują zadania w imieniu Dyrektora Ośrodka i pod jego kierownictwem.


ROZDZIAŁ III
RADA SPOŁECZNA DORADZTWA ROLNICZEGO

§, 12. 1. Przy Ośrodku działa Rada Społeczna Doradztwa Rolniczego, powołana przez Wojewodę Lubuskiego, kt?ra jest organem opiniodawczo-doradczym Dyrektora Ośrodka.

2. Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Dyrektor Ośrodka, a za dokumentację związaną z działalnością Rady odpowiada pracownik Działu Organizacji i Kadr.


ROZDZIAŁ IV
ZADANIA WSPÓ,LNE DLA DZIAŁÓ,W,
ZESPOŁÓ,W I STANOWISK PRACY


§, 13. Do zadań wsp?lnych pracownik?w Ośrodka należy:

1) pełna znajomość przepis?w prawa właściwych dla realizacji zadań danego stanowiska pracy oraz ich bezwzględne przestrzeganie, w oparciu o kryterium legalności,
2) wnikliwe, sumienne, sprawne i terminowe wykonywanie zadań oraz bezstronne, kulturalne i uprzejme załatwianie klient?w Ośrodka,
3) przestrzeganie ustalonych zasad porządku i dyscypliny pracy,
4) stałe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności w drodze samokształcenia,
5) przestrzeganie ustawy o ochronie informacji niejawnych i ustawy o ochronie danych osobowych,
6) należyta dbałość o merytoryczne wykonywanie zadań z uwzględnieniem interes?w państwa i Ośrodka,
7) wykazywanie inicjatywy w usprawnianiu pracy, w szczeg?lności na zajmowanym stanowisku,
8) właściwe udzielanie informacji publicznej, o ile stosowne przepisy prawa tego nie zakazują, w tym:
a) informowanie klient?w o wszelkich uwarunkowaniach załatwianej sprawy,
b) rozstrzygania sprawy bez zbędnej zwłoki, a w miarę możliwości na miejscu, bądź niezwłoczne informowanie strony o przyczynach powstałej zwłoki i wskazanie nowego terminu załatwienia sprawy,
9) podejmowanie wsp?łpracy i wzajemne informowanie się w sprawach wymagających wsp?łdziałania kom?rek organizacyjnych bądź stanowisk pracy w Ośrodku,
10) wykonywanie służbowych poleceń przełożonych i przestrzeganie drogi służbowej,
11) pełna znajomość instrukcji ppoż. i BHP,
12) dokładanie należytej staranności w utrzymaniu estetycznego wyglądu miejsca pracy,
13) wykazywanie dbałości o powierzone mienie oraz prawidłowe jego zabezpieczenie po zakończeniu pracy,
14) organizowanie i uczestniczenie w szkoleniach wewnętrznych Ośrodka,
15) opracowywanie program?w i plan?w działania oraz przygotowywanie sprawozdań,
16) dbanie o właściwy wizerunek Ośrodka.

ROZDZIAŁ V
STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§, 14. 1. Ośrodek funkcjonuje w ramach struktury dwustopniowej: wojew?dztwo i powiat.

2. Strukturę wojew?dzką tworzą:
1) Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku działający na terenie 7 powiat?w tj. Krosno Odrz., Nowa S?l, Świebodzin, Zielona G?ra, Żary, Wschowa i Żagań,
2) Oddział Lubuskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Lubniewicach - zwany dalej &bdquo,Oddziałem&rdquo,, funkcjonuje na terenie 5 powiat?w tj. Gorz?w Wlkp., Międzyrzecz, Słubice, Sulęcin, Strzelce Kraj.

3.Strukturę powiatową tworzą Powiatowe Zespoły Doradztwa Rolniczego (PZDR).

4.W skład struktury organizacyjnej wymienionej w ust.2,pkt.1 wchodzą następujące kom?rki organizacyjne:
&bull, na poziomie wojew?dztwa:

1) MS &ndash, Dział Metodyki Doradztwa , Oświaty i Szkoleń:
&ndash, stanowisko ds. dokumentowania metodyki doradztwa, oświaty i szkoleń &ndash, Bie.
&ndash,Centrum Doradztwa Otwartego - stanowisko ds. administrowania siecią informatyczną i kształcenia na odległość &ndash, Jar.
2) TP &ndash, Dział Technologii Produkcji i Doświadczalnictwa:
&ndash, stanowisko ds. produkcji roślinnej &ndash, Chu.
&ndash, stanowisko ds. produkcji zwierzęcej &ndash, Gaw.
&ndash, stanowisko ds. doświadczalnictwa polowego &ndash, Now.
&ndash, stanowisko ds. ogrodnictwa &ndash, Wiś.
&ndash, stanowisko ds. mechanizacji rolnictwa, budownictwa i przetw?rstwa rolno &ndash,
spożywczego &ndash, Kac.
- stanowisko ds. hodowli ryb i ptactwa wodnego &ndash, Wan.
3) RW &ndash, Dział Rozwoju Obszar?w Wiejskich:
&ndash, stanowisko ds. aktywizacji środowiska wiejskiego i grupowego działania &ndash, Kup.
4) EP &ndash, Dział Ekonomiki i Przedsiębiorczości:
&ndash, stanowisko ds. opiniowania i ekonomiki gospodarstw rolnych &ndash, Mać.
&ndash, stanowisko ds. rachunkowości i prognoz ekonomicznych &ndash, Kup.
5) EO &ndash, Dział Ekologii i Ochrony Środowiska:
&ndash, stanowisko ds. ekologii i program?w rolnośrodowiskowych &ndash, Pan.
&ndash, stanowisko ds. ochrony środowiska i odnawialnych źr?deł energii &ndash, Zaj.
6) GA &ndash, Dział Gospodarstwa Wiejskiego i Agroturystyki:
&ndash, stanowisko ds. gospodarstwa domowego i agroturystyki &ndash, Bre.
7) OK &ndash, Dział Organizacji i Kadr:
&ndash, stanowisko ds. organizacji biura dyrektora &ndash, Pan.
&ndash, stanowisko ds. pracowniczych &ndash, Gri.
&ndash, stanowisko ds. socjalnych i archiwum &ndash, Fed.
&ndash, stanowisko ds. bhp. i ppoż &ndash, Wal.
&ndash, obsługi prawnej &ndash, Kor.
8) KF &ndash, Dział Księgowości:
&ndash, gł?wna księgowa &ndash, Bas.
&ndash, stanowisko ds. księgowania i prowadzenia kasy &ndash, Szl.
&ndash, stanowisko ds. prowadzenia dokumentacji księgowości &ndash, Kor.
&ndash, stanowisko ds. naliczania płac &ndash, Wol.
&ndash, stanowisko ds. rozliczania podatku CIT i VAT &ndash, Mos.
9) IW &ndash, Dział Informacji i Wydawnictw:
&ndash, redaktor naczelny &ndash, Bod.
&ndash, stanowisko ds. składu komputerowego- Sie.
- stanowisko ds. składu komputerowego i biblioteki,
- stanowisko ds. poligrafii,
10) LB &ndash, Dział Laboratorium:
&ndash, stanowisko ds. prowadzenia i organizacji pracy w laboratorium &ndash, Bar.
&ndash, stanowisko ds. wykonywania analiz chemicznych &ndash, Mia.
11) AG &ndash, Dział Administracyjno &ndash, Gospodarczy:
&ndash, kierownik działu - Kor.
&ndash, stanowisko ds. prowadzenia dokumentacji działu &ndash, Waś.

&bull, na poziomie powiat?w :

12) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Krośnie Odrzańskim -KR
13) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Nowej Soli -NS
14) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Świebodzinie -SW
15) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Zielonej G?rze z siedzibą
w Sulechowie -ZG
16) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Żaganiu &ndash,ZN
17) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Żarach z siedzibą w Lubsku -ZY
18) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego we Wschowie -WS


5.W skład Oddziału wchodzą następujące kom?rki organizacyjne:
&bull, na poziomie wojew?dztwa:

1) MS - Dział Metodyki Doradztwa Oświaty i Szkoleń:
- Kierownik działu &ndash, Ejc.
- stanowisko d/s. szkoleń, i kurs?w &ndash, Mar.
- stanowisko d/s. dokumentowania metodyki doradztwa, oświaty i szkoleń -
- Bum.
2) TP - Zesp?ł Technologii Produkcji:
- stanowisko d/s. bydła i użytk?w zielonych &ndash, Gło.
- stanowisko d/s. trzody chlewnej i drobnego inwentarza &ndash, Mat.
- stanowisko d/s. produkcji roślinnej &ndash, Sol.
- stanowisko d/s. ogrodnictwa &ndash, Mas.
3) RW -Zesp?ł Rozwoju Obszar?w Wiejskich:
- stanowisko ds. aktywizacji środowisk wiejskich &ndash, Kae.
- stanowisko ds. program?w pomocowych i marketingu &ndash, Mat.
4) EP - Zesp?ł Ekonomiki i Przedsiębiorczości:
- stanowisko ds. rachunkowości i prognoz ekonomicznych &ndash, Gor.
- stanowisko ds. organizacyjno &ndash, ekonomicznych gosp. rolnych &ndash, Kil.
5) EO - Zesp?ł Ekologii i Ochrony Środowiska:
- stanowisko ds. ekologii i program?w rolnośrodowiskowych &ndash, Świ.
6) GA - Zesp?ł Gospodarstwa Wiejskiego i Agroturystyki:
- stanowisko ds. gospodarstwa domowego i agroturystyki &ndash, Rom.
7) IW - Zesp?ł Informacji i Wydawnictw:
- zastępca redaktora naczelnego &ndash, Fur.
- stanowisko ds. biblioteki i korekty &ndash, Dre.
- stanowisko ds. składu komputerowego &ndash, Zwi.
- stanowisko ds. .opracowań plastycznych &ndash, Tew.
- stanowisko ds. poligrafii &ndash, Szy.
8) KF - Zesp?ł Księgowości:
- stanowisko ds. księgowania &ndash, Biń.
- stanowisko ds. prowadzenia kasy &ndash, Pyt.
9) AG - Zesp?ł Administracyjno-Gospodarczy :
- stanowisko ds. kierowania pracą zespołu &ndash, Zio.
- stanowisko ds. obsługi sekretariatu &ndash, Ryd.
- stanowisko ds. obsługi recepcji.

&bull, na poziomie powiat?w :

10) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Gorzowie Wlkp - GW
11) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Międzyrzeczu - MI
12) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Strzelcach Krajeńskch - ST
13) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Słubicach - SŁ
14) Powiatowy Zesp?ł Doradztwa Rolniczego w Sulęcinie - SU

6. W skład każdego Powiatowego Zespołu Doradztwa Rolniczego wchodzą następujące stanowiska:
1) kierownik,
2) stanowiska ds. og?lnorolnych &ndash, w każdej gminie,
3) stanowiska ds. wiejskiego gospodarstwa domowego.

7.Strukturę organizacyjną Ośrodka obrazuje schemat, stanowiący załącznik do Regulaminu.

ROZDZIAŁ VI
ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA I ZAKRES DZIAŁANIA
KOMÓ,REK ORGANIZACYJNYCH

§, 15. Lubuski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Kalsku, działa w ramach struktury organizacyjnej przedstawionej w Rozdziale V.

§, 16. 1. Pracą Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń kieruje kierownik.

2. W dziale tworzy się następujące kom?rki organizacyjne:
1) w Oddziale w Lubniewicach:
a) kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń,
b) stanowisko ds. szkoleń i kurs?w,
c) stanowisko ds. dokumentowania metodyki doradztwa, oświaty i szkoleń.
2) w Kalsku:
a) stanowisko ds. dokumentowania metodyki doradztwa, oświaty i szkoleń,
b) Centrum Doradztwa Otwartego &ndash, stanowisko ds. administrowania siecią informatyczną i kształcenia na odległość.

3. Dział Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń realizuje następujące zadania:
1) koordynuje działania w zakresie programowania, planowania i szkoleń,
2) opracowuje projekty rocznych program?w, plan?w i sprawozdań działalności doradczej Ośrodka,
3) koordynuje wykonanie zadań doradczych określonych w Rocznym programie działalności Ośrodka,
4) opracowuje i opiniuje dokumentację obowiązującą w działalności doradczej,
5) opracowuje propozycje form i metod pracy doradczej realizowanej w Ośrodku,
6) koordynuje i nadzoruje pracę powiatowych zespoł?w doradczych, w zakresie realizacji zadań doradczych,
7) wsp?łpracuje ze specjalistami w zakresie wdrażania działań program?w sektorowych i Planu Rozwoju Obszar?w Wiejskich,
8) prowadzi kontrole pracy dział?w i zespoł?w doradczych z uwzględnieniem wykonania zadań w zgodności z wytycznymi i instrukcjami metodycznymi,
9) organizuje i prowadzi oświatę dorosłych w formach pozaszkolnych, stosownie do aktualnych przepis?w prawa w sprawie zasad i warunk?w podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia dorosłych,
10) organizuje i prowadzi doskonalenie zawodowe rolnik?w, mieszkańc?w obszar?w wiejskich, kadry specjalist?w, w tym własnej kadry doradczej, poprzez organizację kurs?w, konferencji, seminari?w, szkoleń wyjazdowych,
11) programuje, planuje i koordynuje działalność szkoleniową Ośrodka oraz opracowuje okresowe informacje i roczne sprawozdania z tej działalności,
12) prowadzi obowiązującą dokumentację szkoleń, tj. programy, dzienniki szkoleń, listy obecności, rejestry wydanych zaświadczeń i świadectw,
13) wsp?łpracuje z Centrum Doradztwa Rolniczego w zakresie działalności oświatowo-doradczej oraz z innymi instytucjami, organizacjami, plac?wkami naukowymi, szkołami rolniczymi,
13) organizuje e-learning (kształcenia na odległość) dla doradc?w i mieszkańc?w wsi,
14) nadzoruje i sprawuje opiekę merytoryczną nad prowadzonymi kursami na odległość,
15) zapewnia wsparcia techniczne i informatyczne uczestnikom tych szkoleń,
16) przeprowadza egzaminy dla uczestnik?w internetowych kurs?w na odległość,
17) dba o rozw?j bazy kursowej i technicznej oraz o ciągłe doskonalenie pracownik?w Centrum Doradztwa Otwartego,
18) inicjuje działania zmierzające do pogłębiania wiedzy przy użyciu r?żnych technik telekomunikacyjnych,
19) sprawuje opiekę nad sprzętem komputerowym w Ośrodku,
20) propaguje ideę e-learningu wśr?d doradc?w i mieszkańc?w obszar?w wiejskich, zwłaszcza wśr?d młodzieży wiejskiej.

§, 17. 1. Dział Technologii Produkcji i Doświadczalnictwa dzieli się na:
1) Dział Technologii Produkcji i Doświadczalnictwa w Kalsku, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko ds. produkcji roślinnej,
b) stanowisko ds. produkcji zwierzęcej,
c) stanowisko ds. doświadczalnictwa polowego,
d) stanowisko ds. ogrodnictwa,
e) stanowisko ds. mechanizacji rolnictwa, budownictwa i przetw?rstwa rolno-spożywczego,
f) stanowisko ds. hodowli ryb i ptactwa wodnego.
2) Zesp?ł Technologii Produkcji w Lubniewicach, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko ds. bydła i użytk?w zielonych,
b) stanowisko ds. trzody chlewnej i drobnego inwentarza,
c) stanowisko ds. produkcji roślinnej,
d)stanowisko ds. ogrodnictwa.

2.Dział Technologii Produkcji i Doświadczalnictwa realizuje następujące zadania:
1) koordynuje pracą służb doradczych w zakresie świadczenia doradztwa z technologii produkcji roślinnej, zwierzęcej, ogrodnictwa, budownictwa inwentarskiego i mechanizacji,
2) świadczy pomoc merytoryczną w zakresie realizacji temat?w branżowych przez specjalist?w doradztwa rolniczego, w szczeg?lności:
a) stosowania nowoczesnych metod agrotechnicznych, hodowli oraz przetw?rstwa rolno-spożywczego i rozwiązywania problem?w technologicznych w gospodarstwach rolnych,
b) dostosowania gospodarstw rolnych do obowiązujących standard?w i wymagań w zakresie produkcji roślinnej, zwierzęcej i ogrodnictwa zgodnie z zasadami Kodeksu Dobrej Praktyki Rolniczej,
c) modernizacji gospodarstw rolnych, poprawy jakości artykuł?w rolno-spożywczych i ich przetw?rstwa na poziomie gospodarstwa rolnego celem wzmocnienia pozycji na rynku,
3) upowszechnia mechanizmy funkcjonowania rynk?w rolnych w ramach Wsp?lnej Polityki Rolnej,
4) prowadzi doradztwo w zakresie hodowli ryb i ptactwa wodnego,
5) sporządza analizy przemian w zakresie poziomu i jakości produkcji rolniczej i funkcjonowania gospodarstw rolnych oraz upowszechnia te analizy w pracy doradczej,
6) udziela pomocy w sporządzaniu plan?w nawozowych lub plan?w przechowywania nawoz?w, ocen użyteczności maszyn rolniczych oraz innych opracowań dotyczących technologii produkcji,
7) organizuje branżowe konferencje, seminaria kursy, szkolenia służby doradczej i rolnik?w,
8) opracowuje materiały dydaktyczne, np. ulotki, broszury, artykuły, informacje,
9) udziela pomocy w wypełnianiu wniosk?w lub innych dokument?w niezbędnych do ubiegania się o pomoc finansową lub wsp?łfinansowanie ze środk?w pochodzących z funduszy europejskich lub krajowych,
10) prowadzi doświadczalnictwo polowe, i porejestrowych doświadczeń odmianowych,
11) wsp?łpracuje z instytucjami, organizacjami, plac?wkami naukowymi i szkołami rolniczymi,
12) organizuje i uczestniczy w organizacji konkurs?w, targ?w rolniczych i innych imprez masowych dla rolnik?w.

§, 18. 1. Dział Ekonomiki i Przedsiębiorczości dzieli się na:
1) Dział Ekonomiki i Przedsiębiorczości: w Kalsku, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko ds. opiniowania i ekonomiki gospodarstw rolnych,
b) stanowisko ds. rachunkowości i prognoz ekonomicznych.
2) Zesp?ł Ekonomiki i Przedsiębiorczości w Lubniewicach, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko d/s. rachunkowości i prognoz ekonomicznych,
b) stanowisko d/s. organizacyjno &ndash, ekonomicznych gospodarstw rolnych.

2. Dział Ekonomiki i Przedsiębiorczości realizuje następujące zadania:
1) prowadzi doradztwo w zakresie:
a) rozwiązywania problem?w organizacyjno-ekonomicznych w gospodarstwach rolnych,
b) prowadzenia rachunkowości rolnej w gospodarstwach,
c) zarządzania gospodarstwem rolnym,
d) możliwości kredytowania działalności rolniczej,
e) rozwoju przedsiębiorczości na obszarach wiejskich,
2) przeprowadza analizy ekonomiczne dla potrzeb doradztwa ekonomicznego i pozyskiwania środk?w finansowych na inwestycje rolnicze,
3) prowadzi analizy rynku artykuł?w rolniczych i środk?w do produkcji oraz upowszechnia informacje rynkowe z tego zakresu,
4) sporządza kalkulacje opłacalności rolnej,
5) koordynuje prowadzenie rachunkowości PL FADN i wsp?łpracuje w tym zakresie z Instytutem Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej,
6) wykorzystuje w doradztwie rolniczym wyniki rachunkowości rolnej,
7) opiniuje przedsięwzięcia inwestycyjne przewidziane do kredytowania z dopłatami Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,
8) udziela pomocy w wypełnianiu wniosk?w lub innych dokument?w niezbędnych do ubiegania się o przyznanie pomocy finansowej ze środk?w krajowych i europejskich,
9) świadczy pomoc merytoryczną i organizacyjną, w zakresie realizacji zadań działu, dla specjalist?w innych dział?w i zespoł?w doradczych,
10) organizuje konferencje, seminaria, kursy, szkolenia dla doradc?w i rolnik?w w obszarze problematyki działu,
11) opracowuje materiały dydaktyczne, tj. ulotki, broszury, artykuły, informacje,
12) organizuje i uczestniczy w organizacji konkurs?w, targ?w i innych imprez masowych dla rolnik?w,
13) wsp?łpracuje z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i bankami w zakresie kredytowania inwestycji rolniczych,
14) wsp?łpracuje z instytucjami, organizacjami, plac?wkami naukowymi i szkołami rolniczymi.
15) organizuje i uczestniczy w organizacji konkurs?w, targ?w rolniczych i innych imprez masowych dla rolnik?w.

§, 19. 1. Dział Rozwoju Obszar?w Wiejskich dzieli się na:
1) stanowisko ds. aktywizacji środowiska wiejskiego i grupowego działania w Kalsku.
2) Zesp?ł Rozwoju Obszar?w Wiejskich w Lubniewicach, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko ds. aktywizacji środowiska wiejskiego i grupowego działania,
b) stanowisko ds. program?w pomocowych i marketingu.

2. Dział Rozwoju Obszar?w Wiejskich realizuje następujące zadania:
1) udziela kompleksowego doradztwa i pomocy w uzyskiwaniu wsparcia finansowego w ramach następujących działań PROW i SPO:
a) płatności obszarowe,
b) wsparcie działalności rolniczej na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,
c) renty strukturalne,
d) wsparcie gospodarstw niskotowarowych,
e) dostosowanie gospodarstw do standard?w Unii Europejskiej,
f) ułatwianie startu młodym rolnikom,
g) inwestycje w gospodarstwach rolnych,
h) r?żnicowanie działalności rolniczej i zbliżonej do rolnictwa w celu zapewnienia r?żnorodności działań lub alternatywnych źr?deł dochod?w,
i) LEADER +,
3) wsp?łpracuje ze społecznościami lokalnymi w zakresie opracowywania i realizacji plan?w rozwoju lokalnego,
4) podejmuje działania na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego na obszarach wiejskich,
5) wsp?łpracuje ze społecznościami wiejskimi w zakresie wyłaniania lider?w wiejskich,
6) aktywizuje środowiska lokalne poprzez wsp?łpracę z organizacjami działającymi na wsi, inspirując i pomagając w organizacji imprez,
7) dokonuje analizy sytuacji w regionie, celem wskazania obszar?w wymagających działań dostosowawczych,
8) wskazuje możliwości prowadzenia działalności pozarolniczej na obszarach wiejskich,
9) promuje pozytywne przykłady aktywności lokalnej i przedsiębiorczości na obszarach wiejskich,
10) prowadzi działania na rzecz promocji produkt?w lokalnych i regionalnych,
11) udziela pomocy w tworzeniu i funkcjonowaniu grup producent?w rolnych,
12) przygotowuje i rozpowszechnia materiały informacyjno-promocyjne dotyczące zasad wspierania rozwoju obszar?w wiejskich,
13) świadczy pomoc merytoryczną i organizacyjną, w zakresie realizacji zadań działu, dla specjalist?w innych dział?w i zespoł?w doradczych,
14)organizuje konferencje, seminaria, kursy, szkolenia dla doradc?w i rolnik?w w obszarze problematyki działu,
16) organizuje i uczestniczy w organizacji konkurs?w, targ?w i innych imprez masowych dla rolnik?w,
17) wsp?łpracuje z instytucjami, organizacjami, plac?wkami naukowymi i szkołami rolniczymi,
18) opracowuje materiały dydaktyczne, tj. ulotki, broszury, artykuły, informacje.


§, 20. 1. Dział Gospodarstwa Wiejskiego i Agroturystyki dzieli się na:
1) stanowisko ds. gospodarstwa wiejskiego i agroturystyki w Kalsku.
2) Zesp?ł Gospodarstwa Wiejskiego i Agroturystyki w Lubniewicach w kt?rym tworzy się:
a) stanowisko ds. gospodarstwa wiejskiego i agroturystyki .

2. Dział Gospodarstwa Wiejskiego i Agroturystyki realizuje następujące zadania:
1) prowadzi doradztwo organizacyjne, ekonomiczne, prawne i technologiczne w zakresie funkcjonowania wiejskiego gospodarstwa domowego, a w szczeg?lności:
a) unowocześniania wiejskiego gospodarstwa domowego,
b) warunk?w socjalno-bytowych rodziny wiejskiej,
c) dodatkowych i alternatywnych źr?deł dochodu oraz rozwijania przedsiębiorczości kobiet na wsi,
d) zdrowego stylu życia rodziny wiejskiej,
e) poprawy estetyki wsi i zagrody,
2) upowszechnia oraz udziela pomocy rolnikom w zakresie rozwoju agroturystyki i turystyki wiejskiej,
3) prowadzi działania promujące wieś jako atrakcyjne miejsce wypoczynku,
4) udziela pomocy w sporządzaniu dokumentacji niezbędnej do uzyskania pomocy finansowej ze środk?w pochodzących z Unii Europejskiej na rozw?j agroturystyki i turystyki wiejskiej,
5) organizuje szkolenia i prowadzi kursy umożliwiające podnoszenie kwalifikacji zawodowych z zakresu agroturystyki i turystyki wiejskiej,
6) wsp?łdziała ze stowarzyszeniami agroturystycznymi w realizacji zadań promujących agroturystykę i turystykę wiejską,
7) sporządza analizy i informacje dotyczące rozwoju agroturystyki w wojew?dztwie lubuskim,
8) opracowuje materiały informacyjne, tj. ulotki, broszury, artykuły z zakresu zadań działu,
9) świadczy pomoc merytoryczną i organizacyjną, w zakresie realizacji zadań działu, dla specjalist?w innych dział?w i zespoł?w doradczych,
10) organizuje konferencje, seminaria, kursy, szkolenia dla doradc?w i rolnik?w
w obszarze problematyki działu,
11) organizuje i uczestniczy w organizacji konkurs?w, targ?w i innych imprez
masowych dla rolnik?w,
12) wsp?łpracuje z instytucjami, organizacjami, plac?wkami naukowymi i szkołami
rolniczymi.

§, 21. 1. Dział Ekologii i Ochrony Środowiska dzieli się na:
1) Dział Ekologii i Ochrony Środowiska w Kalsku, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko ds. ekologii i program?w rolnośrodowiskowych,
b) stanowisko ds. ochrony środowiska i odnawialnych źr?deł energii.
2) Zesp?ł Ekologii i Ochrony Środowiska w Lubniewicach w kt?rym tworzy się:
a) stanowisko ds. ekologii i program?w rolnośrodowiskowych .

2. Dział Ekologii i Ochrony Środowiska realizuje następujące zadania:
1) prowadzi doradztwo w zakresie:
a) prowadzenia produkcji rolnej metodami ekologicznymi,
b) oddziaływania produkcji rolnej na środowisko naturalne,
c) poprawy infrastruktury technicznej związanej z gospodarstwem rolnym,
d) ochrony przyrody na trenach wiejskich,
e) stosowania odnawialnych źr?deł energii,
2) udziela pomocy przy sporządzaniu plan?w rolnośrodowiskowych oraz plan?w przestawienia gospodarstwa rolnego na produkcję metodami ekologicznymi lub plan?w produkcji w gospodarstwach ekologicznych,
3) wsp?łdziała i nadzoruje realizację zadań wynikających z program?w rolnośrodowiskowych,
4) opracowuje ekspertyzy i analizy w zakresie rozwoju produkcji ekologicznej oraz ochrony środowiska w wojew?dztwie lubuskim,
5) pomaga rolnikom i mieszkańcom wsi w opracowywaniu wniosk?w na dofinansowanie działań związanych z prowadzeniem ekologicznej produkcji rolnej, poprawą standard?w ochrony środowiska i poprawą infrastruktury technicznej,
6) opracowuje materiały informacyjne, tj. ulotki, broszury, artykuły z zakresu zadań działu,
7) świadczy pomoc merytoryczną i organizacyjną, w zakresie realizacji zadań działu, dla specjalist?w innych dział?w i zespoł?w doradczych,
8) organizuje konferencje, seminaria, kursy, szkolenia dla doradc?w i rolnik?w w obszarze problematyki działu,
9) organizuje i uczestniczy w organizacji konkurs?w, targ?w i innych imprez masowych dla rolnik?w,
10) wsp?łpracuje z instytucjami, organizacjami, plac?wkami naukowymi i szkołami
rolniczymi w zakresie ochrony przyrody i ochrony środowiska.

§, 22. 1. Dział Informacji i Wydawnictw dzieli się na:
1) Dział Informacji i Wydawnictw w Kalsku, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) redaktor naczelny,
b) stanowisko ds. składu komputerowego,
c) stanowisko ds. składu komputerowego i biblioteki,
d) stanowisko ds. poligrafii.
2) Zesp?ł Informacji i Wydawnictw w Lubniewicach, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) zastępca redaktora naczelnego,
b) stanowisko ds. biblioteki i korekty,
c) stanowisko ds. składu komputerowego,
d) stanowisko ds. opracowań plastycznych,
e) stanowisko ds. poligrafii.

2. Dział Informacji i Wydawnictw realizuje następujące zadania:
1) przygotowuje do druku i wydaje miesięcznik &bdquo,Lubuskie Aktualności Rolnicze&rdquo,, w tym :
a) koordynuje pisanie artykuł?w przez specjalist?w Ośrodka, oraz autor?w z zewnątrz,
b) organizuje posiedzenia Rady Redakcyjnej,
c) odpowiada za właściwą dystrybucję miesięcznika ,
2) prowadzi działalność wydawniczą i poligraficzną, pod potrzeby Ośrodka wydając zgodnie z planem broszury tematyczne, ulotki, foldery, plakaty itp.,
3) prowadzi usługowo działalność wydawniczą i poligraficzną dla podmiot?w zewnętrznych,
4) prowadzi działalność informacyjną, wspierającą rozw?j produkcji rolniczej, i obszar?w wiejskich, wsp?łpracując ze specjalistami zakładowymi oraz specjalistami terenowymi w tym temacie,
5) utrzymuje kontakty z instytucjami i firmami i na terenie wojew?dztwa i kraju w celu pozyskiwania informacji, reklam i ogłoszeń do publikacji w wydawnictwach Ośrodka,
6) prowadzi biblioteki LODR w Kalsku i Oddziału w Lubniewicach,
7) opracowuje informacje o nowościach wydawniczych na potrzeby Ośrodka,
8) prowadzi zaopatrzenie w papier oraz materiały poligraficzne dział?w i zespoł?w Ośrodka, oraz ewidencjonuje ich zużycie.

§, 23. 1.W Dziale Laboratorium tworzy się następujące stanowiska:
1) stanowisko ds. prowadzenia i organizacji pracy w laboratorium,
2) stanowiska ds. wykonywania analiz chemicznych.

2. Dział Laboratorium realizuje następujące zadania:
1) wykonuje analizy chemiczne w materiale roślinnym i pr?bach glebowych,
2) prowadzi obserwacje meteorologiczne,
3) udziela pomocy doradcom w interpretowaniu i wykorzystywaniu wynik?w
analiz w pracy doradczej z rolnikami,
4) prowadzi wsp?łpracę z instytucjami rolniczymi, organizacjami i plac?wkami
naukowymi

§, 24. 1.Dział Administracyjno &ndash, Gospodarczy dzieli się na:
1) Dział Administracyjno &ndash, Gospodarczy w Kalsku, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska :
a) kierownik działu,
b) stanowisko ds. prowadzenia dokumentacji działu,
c) stanowiska ds. obsługi recepcji,
d) stanowiska ds. gospodarczych.
2) Zesp?ł Administracyjno &ndash, Gospodarczy w Lubniewicach, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko ds. kierowania pracą zespołu,
b) stanowisko ds. obsługi sekretariatu,
c) stanowisko ds. obsługi recepcji,
d) stanowiska ds. gospodarczych.

2. Dział Administracyjno &ndash, Gospodarczy realizuje następujące zadania:
1) prowadzi usługowo działalność hotelarsko-gastronomiczną z wykorzystaniem
obiekt?w Ośrodka,
2) prowadzi sprzedaż energii cieplnej dla wsp?lnoty mieszkaniowej w Kalsku,
3) organizuje usługowo r?żnego rodzaju imprezy, konferencje, szkolenia itd.
z wykorzystaniem obiekt?w Ośrodka,
4) udziela wsparcia organizacyjnego i logistyczno - materiałowego przy organizacji
targ?w rolniczych i innych imprez masowych w Ośrodku,
5) wykonuje konserwację i drobne naprawy malarskie, stolarskie, murarskie oraz
urządzeń hydraulicznych w obiektach Ośrodka,
6) wykonuje obsługę i bieżącą konserwację pojazd?w służbowych,
7) wykonuje prace naprawcze urządzeń i przedmiot?w będących na wyposażeniu
Ośrodka,
8) odpowiada za utrzymanie prawidłowego stanu sanitarnego, czystości oraz estetyki
w pomieszczeniach i obiektach, oraz wok?ł posesji Ośrodka
9) powadzi obsługę sekretariatu w Lubniewicach,
10) wspiera działalność doradczą, prowadząc zaopatrzenie w materiały biurowe,
wyposażenie biur oraz inne materiały niezbędne do realizacji zadań,
11) odpowiada za odpowiednie, zgodne z przepisami zabezpieczenie pod względem
bhp i ppoż. obiekt?w Ośrodka.

§, 25. 1. Pracą Działu Księgowości kieruje Gł?wny Księgowy.

2. Dział Księgowości dzieli się na:
1) Dział Księgowości w Kalsku, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) gł?wna księgowa,
b) stanowisko ds. księgowania i prowadzenia kasy,
c) stanowisko ds. prowadzenia dokumentacji księgowości,
d) stanowisko ds. naliczania płac,
e) stanowisko ds. rozliczania podatku CIT i VAT.
2) Zesp?ł Księgowości w Lubniewicach, w kt?rym tworzy się następujące stanowiska:
a) stanowisko ds. księgowania,
b) stanowisko ds. prowadzenia kasy.

3. Dział Księgowości realizuje następujące zadania:
1) prowadzi rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami
2) prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi zasadami i
przepisami,
3) dokonuje analizy wykorzystania środk?w finansowych,
4) opracowuje projekty zarządzeń wewnętrznych dotyczących prowadzenia
rachunkowości,
5) prowadzi obsługę finansowo - księgową i kasową,
6) opracowuje instrukcje obiegu dokument?w księgowych, nadzoruje nad jej
realizacją, oraz prowadzi kontrolę wewnętrzną w tym zakresie,
7) sporządza listy płac, rozliczenia podatk?w z Urzędem Skarbowym oraz
nalicza składki ZUS i sporządza sprawozdania i deklarację w tym zakresie,
8) sporządza zaświadczenia o wynagrodzeniach do kapitału początkowego ( Rp-7),
9) prowadzi ewidencję wynagrodzeń, sporządza roczne PIT,
10) prowadzi czynności związane z ewidencją i dokumentacją zasiłk?w rodzinnych i
wychowawczych, rejestrowanie ich wypłat,
11) prowadzi karty zasiłk?w oraz ewidencji wypłat z ZUS,
12) zgłasza do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego z tytułu
umowy o pracę oraz um?w zleceń i o dzieło,
13) prowadzi ewidencję wyposażenia i środk?w trwałych oraz rozlicza
inwentaryzację,
14) prowadzi rejestr VAT oraz sporządza deklaracje wynikających z przepis?w w
tym zakresie,
15) prowadzi ewidencję zakupu i zużycia paliwa w transporcie samochodowym,
16) prowadzi szczeg?łową analitykę do magazyn?w,
17) prowadzi Pracowniczą Kasę Zapomogowo-Pożyczkową.

§, 26. 1. W Dziale Organizacji i Kadr tworzy się następujące stanowiska:
1) stanowisko ds. organizacji biura dyrektora,
2) stanowisko ds. pracowniczych,
3) stanowisko ds. socjalnych i archiwum,
4) stanowisko ds. bhp i ppoż,
5) obsługi prawnej.

2. Dział Organizacji i Kadr realizuje następujące zadania:
1) przyjmuje i wysyła korespondencję dotyczącą Ośrodka,
2) prowadzi rejestr pism przychodzących i wysyłanych,
3) prowadzi dokumentację Dyrektora,
4) prowadzi centralny rejestru zarządzeń, um?w zawieranych przez Ośrodek,
druk?w ścisłego zarachowania, rejestru zam?wień,
5) opracowuje i nadzoruje nad dokumentacją organizacyjną Ośrodka,
6) prowadzi sprawy związane ze stosowaniem instrukcji kancelaryjnej i
Jednolitego rzeczowego wykazu akt Ośrodka oraz nadzoruje i kontroluje
stosowania tych dokument?w w Ośrodku,
7) prowadzi obsługę spraw osobowych oraz udziela informacji o prawach i
obowiązkach pracowniczych m.in. w zakresie prowadzenia akt osobowych
pracownik?w, ewidencji czasu pracy,
8) opracowuje regulamin pracy i regulaminu premiowania pracownik?w Ośrodka,
9) sporządza dokumentację dot. awansowania i zmian zasad wynagradzania
pracownik?w Ośrodka,
10) przygotowuje dokumentację do spraw emerytalno &ndash, rentowych pracownik?w,
11) prowadzi sprawy związane z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Os?b
Niepełnosprawnych,
12) wsp?łpracuje z działem księgowości w zakresie wynagradzania i przyznawania
innych świadczeń związanych z pracą,
13) prowadzi całości spraw dotyczących ubezpieczenia społecznego pracownik?w
i ich rodzin
14) przygotowuje dokumenty związane z kapitałem początkowym pracownik?w
zatrudnionych w Ośrodku,
15) prowadzi sprawy socjalne pracownik?w,
16) prowadzi archiwum zakładowe,
17) prowadzi nadz?r nad przestrzeganiem bezpieczeństwa i higieny pracy w
zakładzie i na poszczeg?lnych stanowiskach pracy,
18) prowadzi szkolenia wstępne pracownik?w nowo zatrudnionych w zakresie
BHP i ppoż. i szkolenia okresowe pracownik?w Ośrodka,
19) prowadzi obsługę prawną całości spraw związanych z funkcjonowaniem
Ośrodka


§, 27. 1. Pracą Powiatowych Zespoł?w Doradc?w kierują kierownicy.

2. W Powiatowych Zespołach Doradc?w tworzy się następujące stanowiska:
1) kierownik,
2) stanowiska ds. og?lnorolnych,
3) stanowiska ds. wiejskiego gospodarstwa domowego.

3. Powiatowe Zespoły Doradc?w realizują następujące zadania:
1) prowadzą doradztwo dla rolnik?w i mieszkańc?w wsi w zakresie:
a) rozwiązywania problem?w organizacyjno &ndash, ekonomicznych gosp. rolnych,
b) zarządzania gospodarstwem rolnym,
c) stosowania nowoczesnych metod agrotechnicznych w gospodarstwach rolnych,
d) stosowania nowoczesnych metod przetw?rstwa rolno &ndash, spożywczego na poziomie gospodarstwa rolnego ,
e) rozwiązywania problem?w technologicznych w gospodarstwach rolnych,
f) dostosowania gospodarstw rolnych do obowiązujących standard?w i wymagań w zakresie produkcji roślinnej i zwierzęcej, zgodnie z zasadami Kodeksu Dobrej Praktyki Rolniczej i obowiązującymi przepisami prawnymi,
g) modernizacji gospodarstw rolnych, poprawy jakości wytwarzanych produkt?w,
h) unowocześnienia wiejskiego gospodarstwa domowego,
i) warunk?w socjalno &ndash, bytowych rodzin wiejskich,
j) dodatkowych i alternatywnych źr?deł dochod?w oraz rozwijania przedsiębiorczości kobiet wiejskich,
k) zdrowego stylu życia rodziny wiejskiej,
l) poprawy estetyki wsi i zagrody,
m) produkcji przyzagrodowej i rękodzielnictwa,
n) tradycji i wartości rodzinnych,
o) produkt?w lokalnych i regionalnych,
2) udzielają pomocy rolnikom i innym mieszkańcom obszar?w wiejskich w zakresie przygotowywania dokumentacji niezbędnej do ubiegania się o przyznanie pomocy finansowej lub wsp?łfinansowanej ze środk?w pochodzących z funduszy UE lub innych instytucji krajowych i zagranicznych,
3) organizują i prowadzą szkolenia i inne formy działalności doradczej (konkursy, wystawy, pokazy itd.) w zakresie zadań Ośrodka,
4) zbierają i przekazują do poszczeg?lnych dział?w Ośrodka informacje o problemach rozwoju rolnictwa i obszar?w wiejskich oraz potrzebach doradczych producent?w rolnych i innych mieszkańc?w wsi,
5) wsp?łpracują z samorządem terytorialnym, szkołami rolniczymi oraz organizacjami i związkami rolniczymi działającymi na terenie PZDR,
6) sporządzają plany i sprawozdania z działalności PZDR,
7) przekazują rolnikom i mieszkańcom wsi wydawnictwa Ośrodka,
8) prowadzą rachunkowość rolną w gospodarstwach,
9) sporządzają wnioski i plany rolnośrodowiskowe, oraz nadzorują ich realizację (tylko specjaliści z uprawnieniami),
10) opracowują artykuły do miesięcznika &bdquo,Lubuskie Aktualności Rolnicze&rdquo,.

4. Wykonywanie zadań doradczych przez specjalist?w terenowych jest koordynowane przez branżowych specjalist?w zakładowych (w zakresie ich specjalizacji).


ROZDZIAŁ VII
FORMY I METODY KIEROWANIA PRACĄ OŚRODKA ,
ZAKRES ZADAŃ I UPRAWNIEŃ KIEROWNIKÓ,W KOMÓ,REK
ORGANIZACYJNYCH ORAZ TRYB PRACY OŚRODKA


§, 28. Dyrektor wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Dyrektora &ndash, Kierownika Oddziału, Zastępcy Dyrektora, Gł?wnego Księgowego oraz Kierownika Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń w zakresie wykonywanych przez nich zadań określonych w zakresach działania podległych im kom?rek organizacyjnych, z uwzględnieniem przydzielonych im kompetencji.

§, 29. Do stosowanych przez Dyrektora form i metod kierowania pracą należą:

1. Narady bieżące poświęcone określeniu aktualnych zadań oraz rozliczaniu załatwianych spraw.

3. Narady miesięczne poświęcone rozliczeniu realizacji zadań za miesiąc poprzedzający naradę oraz określeniu zadań do realizacji w miesiącu następnym:
2) narady dyspozycyjno-rozliczeniowe w Kalsku w kt?rej biorą udział Zastępcy Dyrektora, Kierownicy PZDR, branżowi specjaliści kom?rek organizacyjnych Ośrodka, oraz Kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń,
3) narady dyspozycyjno-rozliczeniowe w Lubniewicach, w kt?rej biorą udział Kierownik Działu Metodyki Doradztwa i Szkoleń, Kierownicy PZDR, branżowi specjaliści zakładowi kom?rek organizacyjnych Oddziału w Lubniewicach , oraz w razie potrzeby specjalista z laboratorium i specjalista d/s. administrowania siecią informatyczną i kształcenia na odległość.

4. Bezpośrednie kontakty służbowe z Zastępcami Dyrektora, kierownikami dział?w, zespołami specjalist?w i pracownikami w celu wymiany informacji na temat stanu realizacji zadań oraz uzgadnianie planowanej i bieżącej działalności Ośrodka.

5. Polecenia służbowe wydawane mogą być w formie ustnej lub pisemnej i powinny określać treść zadania, termin wykonania i osobę odpowiedzialną za wykonanie.

§, 30. Zastępcy Dyrektora Ośrodka:

1. Kierują pracą podległych Dział?w i Zespoł?w i odpowiadają przed Dyrektorem za należyte wykonywanie przydzielonych zadań.

2. Do zadań i obowiązk?w Zastępc?w Dyrektora należy w szczeg?lności:
1) wspomaganie Dyrektora we właściwym funkcjonowaniu Ośrodka,
2) zastępowanie Dyrektora w czasie jego nieobecności,
3) nadzorowanie opracowania zasad i metod pracy podległych im dział?w i zespoł?w oraz ich wykonanie,
4) nadzorowanie przygotowania i realizacji plan?w z zakresu doradztwa,
5) nadzorowanie przygotowania sprawozdań, analiz i prognoz z zakresu działalności doradczej,
6) organizowanie sprawnego przepływu informacji pomiędzy służbami doradczymi, rolnikami, organizacjami i innymi jednostkami organizacjami pracującymi na rzecz rolnictwa i obszar?w wiejskich,
7) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem kontroli w podległych Działach i Zespołach,
8) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym zabezpieczeniem składnik?w majątkowych Ośrodka przed pożarem, kradzieżą i zniszczeniem,
9) sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem podległym pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunk?w pracy,
10) przestrzeganie przepis?w ustawy o zam?wieniach publicznych.

3.Zastępcy Dyrektora Ośrodka mają prawo do składania wniosk?w o:
2) dokonywanie niezbędnych zmian merytorycznych w planowanej działalności,
3) przyznanie nagr?d i udzielenie kar,
4) przeprowadzenie zmian kadrowych w podległych Działach i Zespołach.

§, 31. 1.Gł?wny Księgowy kieruje pracą Działu Księgowości i odpowiada przed Dyrektorem za należyte wykonywanie przydzielonych zadań.

2. Do zadań i obowiązk?w Gł?wnego Księgowego należy w szczeg?lności:
1) opracowanie rocznego planu finansowego Ośrodka,
2) kierowanie całokształtem spraw finansowo-księgowych,
3) opracowywanie zasad i wytycznych w zakresie spraw finansowo-księgowych,
4) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi zasadami i przepisami,
5) wykonywanie analiz wykorzystania środk?w finansowych przydzielonych z budżetu Wojewody oraz środk?w finansowych pochodzących z innych źr?deł, będących w dyspozycji Ośrodka,
6) opracowywanie projekt?w zarządzeń wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
7) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokument?w dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
8) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
9) przygotowywanie sprawozdawczości i analiz z zakresu gospodarki finansowej.

3. Gł?wny Księgowy realizując zadania ma prawo do:
1) określania, dla Dział?w i Zespoł?w, trybu postępowania, według kt?rego mają być wykonywane prace niezbędne dla zapewnienia prawidłowej gospodarki finansowej,
2) żądania od kom?rek organizacyjnych udzielania niezbędnych informacji i wyjaśnień, jak r?wnież udostępnienia do wglądu dokument?w i wyliczeń będących źr?dłem tych informacji i wyjaśnień,
3) żądania od kom?rek organizacyjnych usunięcia w wyznaczonym terminie nieprawidłowości dotyczących działalności finansowej.

§, 32. 1. Kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń kieruje pracą Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń, wykonując jednocześnie zadania związane z powierzonymi obowiązkami Zastępcy Kierownika Oddziału w Lubniewicach i odpowiada przed Dyrektorem za należyte wykonywanie przydzielonych zadań działu. Realizacja zadań jest koordynowana przez Zastępc?w Dyrektora.

2. Do zadań i obowiązk?w Kierownika Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń należy w szczeg?lności:
1) organizowanie narad bieżących poświęconych określeniu aktualnych zadań oraz rozliczaniu załatwionych spraw,
2) opracowywanie wytycznych w zakresie planowania i sprawozdawczości w Ośrodku,
3) opiniowanie dokumentacji obowiązującej w działalności doradczej Ośrodka,
4) coroczne opracowywanie planu kontroli Ośrodka,
5) kontrolowanie stanowisk pracy w Dziale Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń w zakresie prawidłowości prowadzonej dokumentacji,
6) analizowanie potrzeb szkoleniowych doradc?w i rolnik?w,
7) wizytowanie i nadzorowanie organizacji i przebiegu szkoleń,
8) wsp?łdziałanie z Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie w zakresie metod i sposob?w realizacji zadań doradczych,
9) wspomaganie Zastępcy Dyrektora &ndash, Kierownika Oddziału w Lubniewicach we właściwym funkcjonowaniu Oddziału,
10) nadz?r i kierowanie pracą branżowych specjalist?w zakładowych Oddziału w zakresie realizacji zadań doradczych,
11) zastępowanie Zastępcy Dyrektora &ndash, Kierownika Oddziału w Lubniewicach, w czasie jego nieobecności.

3.Kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń realizując zadania ma prawo do:
1) opiniowania i oceniania pracownik?w realizujących zadania doradcze, oświatowe i szkoleniowe,
2) wnioskowania do Dyrektora o przyznanie premii, nagr?d, wyr?żnień, odznaczeń oraz udzielenia kar regulaminowych,
3) organizowania okresowych narad i spotkań związanych tematycznie z wykonywaniem zadań doradczych, oświatowych i szkoleniowych.

§, 33. 1. Kierownik Działu Administracyjno &ndash, Gospodarczego kieruje pracą Działu Administracyjno &ndash, Gospodarczego i odpowiada przed Dyrektorem i Zastępcą Dyrektora za należyte wykonywanie przydzielonych zadań.

2. Do zadań i obowiązk?w Kierownika Działu należy w szczeg?lności:
1) prawidłowe organizowanie pracy oraz podział zadań pomiędzy stanowiska pracy,
2) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem pracy na poszczeg?lnych
stanowiskach,
3) prawidłowe i oszczędne gospodarowanie powierzonymi obiektami oraz
urządzeniami technicznymi,
4) prowadzenie aktywnej działalności w kierunku pozyskiwania klient?w na usługi
oferowane przez Ośrodek,
5) sprawowanie nadzoru nad prawidłowością rozliczeń materiał?w i surowc?w
niezbędnych do funkcjonowania Działu,
6) prawidłowe zabezpieczenie obiekt?w i pomieszczeń Ośrodka pod względem bhp i
ppoż.

3. Kierownik Działu Administracyjno &ndash, Gospodarczego realizując zadania ma prawo do:
1) opiniowania i oceniania podległych pracownik?w realizujących zadania wynikające z
charakteru poszczeg?lnych stanowisk pracy,
2) wnioskowanie do Zastępcy Dyrektora o przyznanie premii, nagr?d, wyr?żnień, oraz udzielania kar regulaminowych podległym pracownikom,
3) organizowania okresowych spotkań związanych tematycznie z charakterem wykonywanej pracy.

§, 34. 1. Kierownicy Powiatowych Zespoł?w Doradczych, kierując pracą Zespoł?w odpowiadają przed Dyrektorem i Zastępcami Dyrektora za należyte wykonywanie powierzonych zadań i są służbowymi przełożonymi podległych pracownik?w.

2. Do zadań i obowiązk?w Kierownik?w Powiatowych Zespoł?w Doradczych należy:
1) prawidłowe zorganizowanie pracy oraz podział zadań pomiędzy stanowiska pracy,
2) wsp?łpraca z samorządem terytorialnym, szkołami rolniczymi oraz organizacjami i związkami rolniczymi działającymi na terenie PZDR,
3) sporządzanie plan?w i sprawozdań z działalności PZDR,
4) organizacja i prowadzenie narad w PZDR,
5) sporządzanie obowiązującej dokumentacji i jej terminowe dostarczanie do zakładu,
6) udział w miesięcznych naradach rozliczeniowych w zakładzie.

3. Kierownik Powiatowego Zespołu Doradczego ma prawo do:
1) opiniowania i oceniania podległych pracownik?w realizujących zadania doradcze i szkoleniowe,
2) wnioskowania do Zastępc?w Dyrektora o przyznanie premii, nagr?d, wyr?żnień, oraz udzielania kar regulaminowych podległym pracownikom,
3) organizowania okresowych narad i spotkań związanych tematycznie z wykonywaniem zadań doradczych.

§, 35. 1. Pracownicy Ośrodka wykonują zadania i obowiązki:
1) określone w zakresach czynności oraz wynikające z poleceń służbowych,
2) zawarte w niniejszym regulaminie, regulaminie pracy Ośrodka, instrukcji obiegu i kontroli dokument?w, instrukcji kancelaryjnej i archiwalnej oraz zarządzeń Dyrektora.

2. Jeżeli polecenie służbowe jest w przekonaniu pracownika niezgodne z prawem albo zawiera znamiona pomyłki, jest on zobowiązany poinformować o tym przełożonego. W przypadku pisemnego potwierdzenia polecenia jest on zobowiązany polecenie to wykonać. Pracownik odmawia wykonania polecenia, jeśli jest przekonany, że może prowadzić to do przestępstwa lub wykroczenia. O zaistniałej sytuacji niezwłocznie informuje Dyrektora.

§, 36. 1. Przyjmowanie interesant?w odbywa się codziennie w godzinach pracy Ośrodka.

2. Posłowie, senatorowie oraz przedstawiciele organ?w samorządu terytorialnego w sprawach związanych z wykonywaniem ich mandatu, powinni być przyjmowani w pierwszej kolejności.

3. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosk?w odbywa się codziennie w godzinach pracy Ośrodka przez:
1) Dyrektora lub Zastępc?w Dyrektora,
2) w przypadku nieobecności Dyrektora i Zastępc?w Dyrektora, przez wyznaczonego pracownika.

4. Skargi i wnioski są rozpatrywane i załatwiane przez pracownik?w w ramach posiadanych kompetencji,

5. Dokumentacja dotycząca skarg i wniosk?w po zakończeniu sprawy przekazywana jest do Działu Organizacji i Kadr.

6. Rejestr skarg i wniosk?w prowadzi wyznaczony pracownik Działu Organizacji i Kadr.

ROZDZIAŁ VIII
ZASADY I ZAKRES UDZIELANIA PRACOWNIKOM OŚRODKA
UPOWAŻNIEŃ DO ZAŁATWIANIA SPRAW W IMIENIU DYREKTORA


§, 37. 1. W czasie nieobecności Dyrektora lub czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązk?w służbowych, Dyrektor upoważnia Zastępcę Dyrektora lub innego pracownika Ośrodka do:
1) zawierania um?w cywilno &ndash, prawnych,
2) do wykonywania niekt?rych zadań wynikających z pełnienia funkcji Dyrektora.

2. W sprawach związanych z obsługą prawną Ośrodka, w szczeg?lności umocowaniem do reprezentowania Ośrodka w postępowaniach sądowych i administracyjnych, pełnomocnictwo otrzymuje radca prawny.

3. Upoważnienia, o kt?rych mowa w ust.1, są imienne, udzielane w formie pisemnej i określają przedmiotowy zakres upoważnienia.

4. Cofnięcie lub zmiana upoważnienia następuje w trybie ich udzielenia.

5. Rejestr upoważnień prowadzi wskazany pracownik w Dziale Organizacji i Kadr.

ROZDZIAŁ IX
WŁAŚCIWOŚĆ W ZAKRESIE PODPISYWANIA DOKUMENTÓ,W I PISM


§, 38. 1. Do podpisu Dyrektora zastrzeżone są:
1) korespondencja do centralnych organ?w administracji państwowej, Sejmu, Senatu, Wojewody Lubuskiego, Marszałka Wojew?dztwa Lubuskiego,
2) zarządzenia wewnętrzne,
3) plany, programy i sprawozdania dotyczące działalności Ośrodka,,
4) pisma związane z powstaniem, zmianą, wygaśnięciem zobowiązań finansowych,
5) pełnomocnictwa i upoważnienia,
6) pisma w sprawach dotyczących inwestycji i remont?w kapitalnych,
7) dokumenty związane z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy i innymi sprawami pracowniczymi,
8) inne sprawy zastrzeżone pisemnie lub ustnie przez Dyrektora.

2. Pisma zastrzeżone do podpisu Dyrektora podczas jego nieobecności podpisuje upoważniony Zastępca Dyrektora.

3. Stosownie do obowiązujących przepis?w prawnych Gł?wny Księgowy podpisuje wszystkie dokumenty finansowe.

4. Wszystkie pisma wychodzące na zewnątrz Ośrodka podpisuje Dyrektor lub jego Zastępcy.

§, 39. Pisma i dokumenty przedstawiane do podpisu Dyrektora Ośrodka oraz Zastępc?w Dyrektora powinny być uprzednio parafowane przez Kierownik?w kom?rek organizacyjnych lub pracownik?w przygotowujących te dokumenty.


ROZDZIAŁ X
ZASADY I TRYB OPRACOWYWANIA PROJEKTÓ,W
AKTÓ,W NORMATYWNYCH DYREKTORA

§, 40. Zarządzenia Dyrektora stanowią wewnętrzne akty normatywne o charakterze og?lnym i mocy wiążącej dla wszystkich pracownik?w Ośrodka.

§, 41. 1. Inicjatywa i obowiązek sporządzenia projektu aktu normatywnego należy do Kierownika kom?rki organizacyjnej albo pracownika zajmującego samodzielne stanowisko pracy, odpowiedzialnych za realizację przedmiotu regulacji.

2.Akt normatywny powinien być sformułowany jasno i zwięźle, zgodnie z obowiązującymi przepisami wyższego rzędu oraz z zasadami techniki prawodawczej.

7. Kom?rka organizacyjna opracowująca projekt aktu normatywnego obowiązana jest uzgodnić go z zainteresowanymi kom?rkami oraz właściwym Zastępcą Dyrektora i radcą prawnym, kt?rzy potwierdzają swoim podpisem akceptację treści projektu.

4. Oceny projektu w zakresie skutk?w finansowych dokonuje pisemnie Gł?wny Księgowy.

§, 42. 1. Kom?rki organizacyjne, dla kt?rych wynikają zadania z aktu normatywnego, niezwłocznie po jego otrzymaniu, przystępują do realizacji tych zadań.

2. W przypadku, gdy do wykonania zadań powołanych jest kilka kom?rek, Dyrektor wyznacza kom?rkę wiodącą w realizacji aktu oraz w razie potrzeby określa obowiązki ciążące na podmiotach realizujących dany akt normatywny.

§, 43. Rejestr akt?w normatywnych prowadzi pracownik Działu Organizacji i Kadr.


ROZDZIAŁ XI
PODSTAWOWE ZASADY PROGRAMOWANIA PRACY OŚRODKA


§, 44. 1. Podstawowym dokumentem planowania pracy jest Roczny plan działania Ośrodka w skład, kt?rego wchodzą:
1) Program rocznej działalności doradczej,
2) Plan finansowy.

2. Projekt programu rocznej działalności doradczej opracowuje Kierownik Działu Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń na podstawie planu działalności doradczej Oddziału w Lubniewicach, plan?w działalności doradczej Powiatowych Zespoł?w Doradztwa Rolniczego, propozycji zgłoszonych przez Działy i Zespoły doradc?w, uwzględniając wytyczne Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie.
Projekt programu działalności doradczej uzgadniany jest z Wydziałem Rolnictwa i Środowiska Lubuskiego Urzędu Wojew?dzkiego.

3.Projekt planu finansowego opracowuje Gł?wny Księgowy z uwzględnieniem propozycji zgłoszonych przez Działy i Zespoły doradc?w.

4.Dyrektor przedkłada projekt planu działania Ośrodka do zaopiniowania przez Radę Społeczną Doradztwa Rolniczego.

5.Zaopiniowany przez Radę plan przedkłada do zatwierdzenia Wojewodzie Lubuskiemu, w terminie do 30 listopada roku poprzedzającego rok, na kt?ry ten plan został sporządzony.

6.Projekt sprawozdania z realizacji planu działania Ośrodka opracowują wsp?lnie Dział Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń i Dział Księgowości, na podstawie sprawozdania Oddziału w Lubniewicach, sprawozdań Powiatowych Zespoł?w Doradztwa Rolniczego oraz innych kom?rek organizacyjnych Ośrodka.

7.Dyrektor przedkłada projekt sprawozdania z realizacji planu działania Ośrodka do zaopiniowania przez Radę Społeczną Doradztwa Rolniczego.

8. Zaopiniowane przez Radę sprawozdanie przedkłada do zatwierdzenia Wojewodzie Lubuskiemu w terminie do 31 stycznia roku następnego.


ROZDZIAŁ XII
ZASADY DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ OŚRODKA

§, 45. 1. Szczeg?łowe warunki i tryb przeprowadzania kontroli określa Regulamin kontroli Ośrodka i obowiązuje wszystkich pracownik?w Ośrodka.

2. Za działalność kontrolną Ośrodka odpowiada Dyrektor.

§, 46.1. Kontrolę prowadzi się na podstawie Rocznego planu kontroli.

2. Roczny Plan kontroli i sprawozdanie z realizacji Planu sporządza Dział Metodyki Doradztwa, Oświaty i Szkoleń, w porozumieniu z Działami i Zespołami doradc?w i przedkłada do akceptacji Dyrektorowi.

ROZDZIAŁ XIII
TRYB REALIZACJI WNIOSKÓ,W I ZALECEŃ POKONTROLNYCH
ORGANÓ,W KONTROLI ZEWNĘTRZNEJ

§, 47. 1. Dyrektor po otrzymaniu protokołu lub wystąpienia pokontrolnego od organu przeprowadzającego kontrolę, przekazuje do ewidencji w Dziale Organizacji i Kadr oraz według właściwości do odpowiedniego Zastępcy Dyrektora.

2. Projekt odpowiedzi na zalecenia pokontrolne lub informację o sposobie wykorzystania wniosk?w i uwag pokontrolnych przygotowuje wskazany pracownik Ośrodka i przedkłada do podpisu Dyrektorowi, a po podpisaniu przez Dyrektora jeden egzemplarz pisma przekazuje do Działu Organizacji i Kadr.

ROZDZIAŁ XIV
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§, 48. Obowiązującą wykładnię przepis?w niniejszego Regulaminu ustala Dyrektor Ośrodka, kt?ry rozstrzyga r?wnież spory kompetencyjne wynikłe na tle jego stosowania.

§, 49. Zmiany dotyczące postanowień niniejszego Regulaminu mogą być dokonywane tylko przez Dyrektora Ośrodka w trybie właściwym dla jego nadania.



Opublikował: Administrator informatyk
Publikacja dnia: 27.01.2010
Podpisał: Administrator informatyk
Dokument z dnia: 27.01.2010
Dokument oglądany razy: 1 515